5 Kasım 2014 Çarşamba

BUYUR BURADAN YAK DİNİNİ


Bir vidyo paylaştım feysbuk sayfamda. Bazı allameler “din” anlatıyorlardı. Paylaştığım bu vidyodan ötürü arkadaşın biri özelden yazmış: “Bunlar dinimizde yok. Bu aptallar söyledi diye bu hurafeler dindir diyemeyiz.”

Ben de naçizane yazdım:
Bunlar bal gibi de dinin söyledikleridir! Din, kurumsal bir kimlik olarak yaşayan canlı bir organizmadır sevgili abiciğim. Tarihsel süreç içinde şekillenmiş bir inanç ve o inancı fiili olarak icra etmeyi içerir. Haa “Dinin aslı Kur’an’dır ve Kur’an’da bunlar yok, sonrakilerin uydurması” diyorsan hesaplaşmanı benimle değil “din adamı” diye piyasada gezenlerle yap lütfen… Vatikan’dan bağımsız bir Hıristiyanlık düşünebiliyor musun? Peki Müslümanların tarih boyunca yapıp etmelerinden, söylediklerinden bağımsız bir İslam nasıl olabilir? Muaviye’den bağımsız bir İslam siyasi tarihi veya Gazali’den bağımsız bir İslam felsefe tarihi düşünebiliyor musun? Din, zaten kurumsallaşmış bir inanç sistemidir. “İslam’da şu yok, İslam’da bu yok” diyorsan fenafillah olmuşsun demektir. Kurumsallaşmış bir süreç olarak dinde çağın aklının gerektirdiği şeyler yok diye kıvırtmayalım lütfen. Genel olarak dinde, özel olarak İslam’da kölelik vardır, cariyelik vardır, kadına şiddet vardır, kelle kesmek ve haraç kesmek vardır… Okuduğunu bildiğim için söylüyorum, çünkü ben okutmuştum, “Tarihselciliğin Sefaleti”ni okuyup kendinizi alleme bellemeyin. O kitabın kendisi bile tarihseldir.

Sorun şurada: Türklerin Müslümanlık anlayışı, Arapların ve Farisilerin Müslümanlık anlayışını önemli ölçüde aşıyor. Defalarca söyledim ama anlamamakta ısrar ediyorsunuz. “İslam bu değil! Gerçek din bu değil” diye yeri göğü inletmenizi, o beğenmediğiniz LAİK CUMHURİYET’e borçlusunuz. Bakın Arap ülkelerine, “radikal” İslamcı İŞID’ına, El-Kaidesine, falan filanına… neden sizin gibi değiller veya siz onlar gibi değilsiniz?..

Bin yıl öncesinin Karahanlılarından sonra ilk defa Kur’an’ı Türkçeye Elmalı Hamdi marifetiyle çevirten ve “buyurun buradan öğrenin” diyen beğenmediğiniz ATATÜRK’tür…

Ayrıca şunu da söyleyip kapatayım meseleyi: Kadını, “EŞ” değil de “çocuk yumurtlayacak bir makina”, bir “KARI” gören her din, her kültür, her medeniyet çöplüğe çevrilmeye mahkûmdur…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder