12 Kasım 2013 Salı

BU YILI DA HALLETTİK MAŞALLAH

A: Efendim, hani diyorduk ya analar ağlamasın...
B: Ee, halâ diyoruz ya, süreç devam ediyor...
A: Yok efendim o değil. Suriye'ye girersek sadece ikisi mi girecek diyorlar...
B: Obama'ya da söyledim. Bak Hüseyin dedim, geleceksen gel artık...
A: Aaa çok iyi efendim, gelecek mi peki?
B: Şimdilik beyzbol sopası gönderiyormuş.
A: Şeey, yalnız efendim, ikisi derken siz ve Obama'yı kastetmiyorlar.
B: Kim kastediyor? Yoksa yine Bülent abiye mi kastediyorlar?
A: Yok efendim, kastettiğim o değil...
B: Lan! Yoksa sen de mi kasıtçı oldun? Kimin adamısın olum sen?
A: Efendim yine anlatamadım...
B: Hadi itiraf et, dvd'ler nerde, kime kastedeceksiniz.
A: Laikçi medya efendim, ikisi derken sizi ve sayın Davutoğlunu kastediyorlar.
B: Ne ikisi yahu! Benim milletim istiyor inşallah...
A: Orda da sıkıntı var efendim. Meclis falan diyorlar...
B: Bunların alayı demokrasi düşmanı. Kardeşim, benim milletim beni seçmedi mi? Ben ne dersem benim milletimin dediğini demiş olurum ben hamdolsun...
A: Bu milletin bir adı var mı diye sorup duruyorlar bir de efendim...
B: Benim milletim böyle şeylerle vakit kaybetmez hamdolsun...
C: Konuyu dağıtmak gibi olmasın efendim, Adnan hocaya cevap vermedik. Şu kızları birkaç gün sizin yanınıza göndersin mi inşallah?
B: Yok. Onlar daha çok maşallahçı ekolden, bize uymaz onlar.
C: Tamam efendim, maşallah...
A: Efendim konuya dönersek... Bir açıklama yapmamız gerekiyor sanırım...
B: Bu defa da Suriyeli anaları vurgulasak? Komşumuzun anası ağlamasın falan deriz...
A: O farklı yerlere çekilebilir efendim. Hani tencere çalan komşunuzu şikâyet edin dediniz ya...
B: Tamam işte. Hüseyin çıksın, efendimiz komşunuz derken Suriye'yi kastetti desin.
A: O da sorunlu efendim. İlla birilerine kastedecek bu adamlar diyorlar.
B: Geri zekâlı mı bunlar? Benim milletim kastediyor yahu?
A: Efendim yine doğrudan siz ağlasanız?
B: Evet evet. Analar ağlamasın milletimin yerine ben ağlarım muhabbeti çekeriz...
A: İyi de efendim yine başa dönmüş oluruz. Yani ikisi gitsin Suriye'ye analar ağlamasın diye tuttururlar yine...
B: Yok olum yok. Sizinle olmuyor. Yalçın'a söyleyin yeni bir element üzerinde çalışsın veya muhafazakâr demokrat elementine yeni eklentiler yapsın...
C: Efendim ben müsaadenizle namaza gidiyorum inşallah...
B: Yavrum araya girip durmasana... Tamam hadi git inşallah.
C: Tamam efendim maşallah.
B: Hey Allah'ım Yarabbim.
A: Efendim aradım Yalçın beyi. Bu defa nasıl bir element isterler diyor.
B: Element değil de en iyisi yeni bir paket yapalım.
C: Efendimiz uygun görürlerse bir fikrim var.
B: Oğlum sen namaza gitmedin mi yahu!
C: Abdest alırken aklıma geldi unutmayayım dedim inşallah.
B: Hadi abdesti bozmadan söyle de git.
C: Efendim yeni bir paket yapsak. İsteyen bizimle açar, isteyen paket yapar evinde açar.
B: Maşallah oğlum maşallah. Sen bir dahisin. Hadi git yoksa hepimizin abdesti bozulacak şimdi.
A: Paket efendimizin kafasında hazır gibi sanki...
B: Evet evet. Bir Üniversitenin adını değiştirir, alın size demokrasi deriz.
A: Harika efendim. Zaten demokrasi dediğiniz başka nedir ki?!
B: Bir de isteyen istediği lehçeyle eğitim vereceği okul açabilir deriz.
A: Valla efendim bunlardan sonra da halâ size demokrat değil derlerse hepsini Silivri'ye tıkalım gitsin.
B: Onu da halledeceğiz inşallah.
A: Efendim bu lehçelerde eğitim işine pilot bölge deyip Karaman'da mı başlasak?
B: Niyekineki?
A: Karamanoğlu Mehmet Beye atıf yapmış oluruz. Hani o sadece Türkçe...
B: Dur oğlum yaa. Onlardan bile intikam alıyorlara getirirler işi. Bunlardan herşey beklenir.
C: Efendim birden aklıma geldi...
B: Yavrum ne çabuk kıldın sen namazı.
C: Sadece farzı kıldım efendim. Geçen bir hocaefendi dediydi. Sünnetleri her defasında kılmak farz değilmiş.
B: Allahım yaa. Hadi söyle ne söyleyeceksen!
A: Efendim camiye ayakkabıyla girmişler sözünüzün arkasında durup hergün hergün vurgulayalım.
B: Tabii tabii onu yapacağız. Neticede bizim için en önemli şeyler bunlar.
C: Efendim?
B: Efendim yavrum efendim. Hadi ne söyleyeceksen söyle de seni izne göndereceğim artık.
C: Yine "bir tane kız mıdır kadın mıdır bilemem" deseniz.
B: Yavrum durup dururken ne alaka yaaa.
A: Efendim zaten Türkçe açısından da sıkıntılı, bunu bir daha kullanmasak?
B: Milletim istedikten sonra ne sıkıntısı yahu?
A: O değil efendim. Hani "tane" diyorsunuz ya. "Türkçe'de insanlara tane denmez" diye eleştiriyorlar.
B: Türkçe'de insanlara tane denmiyorsa Kasımpaşalı lehçesinde vardır yahu. Yok yok, demokrasiyi hazmedemiyor bunlar.
C: Efendim "kızlı erkekli sevişiyorlar" deseniz.
B: Hadi sen çık bir izin yazdır kendine hamdolsun.
C: Tamam inşallah efendim.
A: Gönderdiniz de, fikri fena değildi efendim.
B: Evet. Şöyle yapalım, şu cümleyi yarınki konuşma metnime ekleyiver: "Kişilerin özel müstakil evlerinde bir farklı kız, bir farklı erkek aynı evde kalması nasıl doğru olabilir?"
A: Hemen yazıyorum efendim. Tam manşetlik bir cümle oldu.
B: Olacak tabii. Benim milletim bana söyletiyor hamdolsun.
A: Yalnız bir sıkıntı var efendim. Hukukta yeri var mı müstakil evlere müdahale etmek, araştırmak lazım.
B: Gerekirse yaparız. Benim milletim zaten şikâyet eder gerekirse. Fiili durum var deriz.
A: Efendim ifadeyi biraz düzeltsek bari. "Bir farklı kız, bir farklı erkek" biraz sorunlu bir ifade gibi.
B: Farklı olacak elbette. İkisi aynı kişi olur mu?
A: Efendim biraz dinlenseniz iyi olmaz mı inşallah?
B: Milletim istedikten sonra dinleniriz hamdolsun...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder