Hiçbir delile dayanmasa da insanın eşref-i mahlûkat
olduğuna dair bir Müslüman inanışı vardır. Evet, insan güzel bir hayvandır. Ama
o kadar abartılacak bir hayvan mıdır bilmiyorum. Özellikle Müslüman toplumların
cinsel organlardan, kıldan tüyden mürekkep ahlak anlayışlarıyla kendilerini nasıl
oluyor da en şerefli hayvan gördüklerini anlamıyorum.
İnsan eşref-i mahlûkattır, ancak sadece Müslüman
olanlar. Müslümanlar eşref-i mahlûkattır, ancak erkek olanlar daha bi eşreftir.
Müslüman erkekler eşref-i mahlûkattır, ancak bizim meşrepten olanlar daha bi
eşreftir.
* * *
Artezyen kuyusu üzerine çıkan tartışmada birbirini
öldürme yarışına giren aileler var. İşte o derece eşref-i mahlûkatız...
Kayınpederinin ördeğine tecavüz eden eşref-i mahlûkat bile var aramızda...
Ekim 2013'te Irak'ta bin kişi öldü. Suriye'de kelle
kesmelere devam. Farklı siyasi düşüncelerdeki insanları eşref-i mahlûkat olana
dek kesecekler anlaşılan. Mısır'da da şerefli olmak için birbirlerini
boğazlıyorlar. Arabistan'da kadınlar araba süremiyor. Çünkü kadınlar araba
sürse Müslümanlar, yani erkekler, tez elden şerefli hayvan olamayacaklar. Mübarek
millet. “Yahu adamlar sapık değil de mübarek olsa Tanrı neden uyarmak için
peygamber göndersin ki?” dediğimde “Allah'ın işine mi karışıyorsun?” diyen
arkadaşlarım var... “Ölmüş kadınla altı saat geçmeden cimada bulunabilirsiniz”
diyen “Müslüman” din adamları var. “Savaşta olduğumuz için diğerlerinin
kadınlarıyla birkaç saatliğine yapabilirsiniz” şeklinde fetva veren “Müslüman” şeyhül
bilmem kimler var. “Kadın eş değil ancak zevce olur” diyen “Müslüman” tarikat
liderleri var. “Kızlı erkekli evler bize ters... Komşular şikâyet edecek,
gereği yapılacak” diyen Başbakan var. Artık devletin görevlerinden biri de
kızlık zarı ve penis bekçiliği yapmak olacak. 11 yaşında çocuklara tecavüzü
sorun etmeyen devlet, yetişkinlerin sevişmemesi için elinden geleni yapacak...
Eşref-i mahlûkat devleti olacağız inşallah hamdolsun...
* * *
Diyanet'in, “evlatlıkla evlenmek caizdir” şeklindeki
fetvasını “hukuken bir sorun yok, ama ahlaki değil” diye yorumlayan eşref-i
mahlukat din bilginleri var. Peki ahlaksız bir hukuk nasıl oluyor da eşref-i
mahlûkatın dininin hukuku oluyor? Üç kuruş vergi kaçırmak için kırk ahlaki gerekçe
getirenler nasıl olur da böyle bir durumda ahlakı teğet geçip “hukukta yeri var”
diyebilir ki? Ahlaka aykırı, ama hukukta yeri var? Allah Allah, nasıl bir din
ki bu...
Bütün bir İslam coğrafyasına bakıyorum; ahlaklı
olmayı apış arasından, kıldan, tüyden, zardan öteye geçiremeyen bir sapık
zihinler atlası görüyorum. Ama gene de eşref-i mahlûkatız maşallah...
Bütün ahlak felsefesini cinsel çağrışımlar üzerine
kurmuş bireyler ve toplumlar için bir atasözümüz der ki: “Her göt, mindere
kendi biçimini verir.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder